Desain Strategi Pembelajaran the Firing Line dalam Pembelajaran Bahasa Arab
DOI:
https://doi.org/10.53038/tlmi.v3i2.101Keywords:
Learning Design, Learning Strategy, The Firing Line, Arabic Language LearningAbstract
In the teaching and learning process, there is often a low level of student activity and interest in learning Arabic, so that students experience boredom and boredom when learning Arabic. This research aims to design The Firing Line learning strategy in order to realize effective learning in teacher training in Arabic language subjects. This research is library research research which collects theories regarding the design of The Firing Line learning strategy which will be applied in Arabic language learning. It is hoped that this research can help students get ideas so that the teaching and learning process can take place effectively and innovatively.
References
Aidah, S. N. (2020). Cara Efektif Penerapan Metode Dan Model Pembelajaran. KBM Indonesia.
Ainin, M., & Dkk. (2006). Evaluasi dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Misykat.
Ali, Z. (2009). Metode Penelitian Hukum. Sinar Grafika.
Aniisaturrahmah, S., & Rahman, I. K. (2021). EFEKTIVITAS METODE PEMBELAJARAN SNOWBALL THROWING DALAM MENINGKATKAN HASIL BELAJAR BAHASA ARAB KELAS IV DI MI LEBAKWANGI. Attadib: Journal of Elementary Education, 5(1), 1. https://doi.org/10.32507/attadib.v5i1.924
Arifin, S. (2017). PERAN GURU PENDIDIKAN JASMANI DALAM PEMBENTUKAN PENDIDIKAN KARAKTER PESERTA DIDIK. Multilateral Jurnal Pendidikan Jasmani dan Olahraga, 16(1). https://doi.org/10.20527/multilateral.v16i1.3666
Bungin, B. (2021). Post Qualitative Social Research Methods: Kuantitatif-KualitatifMixes Methods, Positivism-Postpositivsm-Phenomenology-Postmodern, Filsafat. Pradigma, Teori, Metode dan Laporan. Kencana.
Hamzah, A. (2020). Metode Penelitian Kepustakaan Library Research. Literasi Nusantara Abadi.
Hanafy, M. S. (n.d.). KONSEP BELAJAR DAN PEMBELAJARAN. 17(1).
Hasanah, N. (2015). DAMPAK KOMPETENSI PROFESIONAL GURU DALAM MENINGKATKAN MUTU PENDIDIKAN MADRASAH IBTIDAIYAH DI KOTA SALATIGA. INFERENSI, 9(2), 445. https://doi.org/10.18326/infsl3.v9i2.445-466
Huda, M. (2013). Model-Model Pengajaran Dan Pembelajaran (2nd ed.). Pustaka Belajar.
Islam, M. I. (2020). Evaluasi Pembelajaran: Konsep Dasar, Prinsip, Teknik Dan Prosedur,. PT Raja Grafindo Persada.
Jarmita, N., & Hazami, H. (2013). KETUNTASAN HASIL BELAJAR SISWA MELALUI PENDEKATAN REALISTIC MATHEMATICS EDUCATION (RME) PADA MATERI PERKALIAN. Jurnal Ilmiah Didaktika, 13(2). https://doi.org/10.22373/jid.v13i2.474
Jawara, D. S., & Pramukantoro, J. A. (2013). PERBANDINGAN MODEL PEMBELAJARAN AKTIF STRATEGI THE FIRING LINE DAN INDEX CARD MATCH TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA STANDAR KOMPETENSI MENERAPKAN DASAR-DASAR ELEKTRONIKA DI SMK NEGERI 1 DRIYOREJO GRESIK. 02.
Juwantara, R. A. (2019). Analisis Teori Perkembangan Kognitif Piaget pada Tahap Anak Usia Operasional Konkret 7-12 Tahun dalam Pembelajaran Matematika. Al-Adzka: Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah, 9(1), 27. https://doi.org/10.18592/aladzkapgmi.v9i1.3011
Mukrimaa, S. S. (2014). 53 Metode Belajar dan Pembelajaran. Universitas Pendidikan Indonesia.
Novelyani, V., Helendra, H., Fuadiyah, S., & Sumarmin, R. (2019). The Effect of Firing Line Models Containing On Learning Competencies of Eight Grade Students at Junior High School 33 Padang. Jurnal Atrium Pendidikan Biologi, 4(4), 1. https://doi.org/10.24036/apb.v4i4.6391
Parhan, P., Abdul Jalil, M. ., Idrus, I., & Mudiono, M. (2022). Peningkatan Pemahaman Teks Bahasa Arab Melalui Metode (SQ3R). Ta’limi | Journal of Arabic Education and Arabic Studies, 1(1), 21–33. https://doi.org/10.53038/tlmi.v1i1.9
Parhan, P., Afiyah, N., & Isyanto, N. (2024). Budaya Patriarki dalam Perspektif Al-Qur’an. Al Ashriyyah, 10(1), 111 - 122. https://doi.org/10.53038/alashriyyah.v10i1.180
Puspitasari, D. E. (2017). Artikel Skripsi Universitas Nusantara PGRI Kediri. 01(09).
Rahayu, D. R. P., & Ngazizah, N. (2014). Penggunaan Metode Pembelajaran Aktif Type Firing Line untuk Peningkatan Kemampuan Analisis pada Pembelajaran Fisika Siswa Kelas VIII SMP Negeri 6 Purworejo Tahun Pelajaran 2013/2014. . . September.
Sari, S. L., Masykur, R., & Putra, R. W. Y. (2018). PENERAPAN STRATEGI THE FIRING LINE TERHADAP PENINGKATAN KEMAMPUAN PEMAHAMAN KONSEP MATEMATIS SISWA SMP. 7(2).
Soimin, A. (2017). 68 Model Pembelajaran Inovatif Dalam Kurikulum 2013. Ar-Ruzz Media.
Susilowati, D. (2018). PENELITIAN TINDAKAN KELAS (PTK) SOLUSI ALTERNATIF PROBLEMATIKA PEMBELAJARAN. JURNAL ILMIAH EDUNOMIKA, 2(01). https://doi.org/10.29040/jie.v2i01.175
Werkanis, W. (2005). Strategi Mengajar. Sutra Benta Perkasa.
Yusmiarti, Y. (2018). PENERAPAN STRATEGI THE FIRING LINE DALAM MENINGKATKAN AKTIVITAS BELAJAR MATA PELAJARAN IPS SISWA KELAS VII.2 SMPN 21 PEKANBARU. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 176–183. https://doi.org/10.31849/dinamisia.v2i1.1078
Zaini, M. (2009). Pengembangan Kurikulum Konsep Implementasi Evaluasi Dan Inovasi (1st ed.). Teras.
Zed, M. (2008). Metode Penelitian Kepustakan. Buku Obor.
Zulparis, Z. (2018). PENERAPAN STRATEGI THE FIRING LINE UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR PENDIDIKAN AGAMA ISLAM (PAI) PADA MATERI SIFAT JAIZ BAGI ALLAH SWT SISWA KELAS IV SDN 005 KOTO PERAMBAHAN KECAMATAN KAMPA KABUPATEN KAMPAR. JURNAL PAJAR (Pendidikan dan Pengajaran), 2(2), 257. https://doi.org/10.33578/pjr.v2i2.5075
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 zaffa Izzatul Islamiah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.
By virtue of their appearance in this is open access jurnal, articles are free to use after initial publication under a Creative Commons Atribution 4.0 International Licenses.




